Om os | Om nyhedsbrevene | Annoncer | Betingelser

Plegidry giver 42-årig patient hyperpigmentation

En 42-årig kvindelig MS-patient har udviklet det første tilfælde af hyperpigmentation i forbindelse med påbegyndt subkutan Plegidry-behandling (interferon beta-1a), skriver Multiple Sclerosis Journal.

Kvinden, der ikke led af anden sygdom, ikke tog anden medicin, og som tidligere var blevet behandlet med Rebif subkutan IFN-beta 1a uden nogen hudreaktion, oplevede i de første tre måneder efter skiftet til Plegidry irritation og smerter efter injektionen, og ved seksmåneders-opfølgningen identificerede lægerne læsionen. Det blev udelukket, at der er tale om en svampeinfektion, og i løbet af de næste seks måneder udviklede  hyperpigmentationen sig fra diffuse pletter omkring injektionsstedet på maven til et mærke på ti centimeter i diameter. Forværringen tyder på, at hyperpigmentationen er en bivirkning ved behandlingen, skriver Multiple Sclerosis Journal.

Anbefal denne artikel
Roche - MS forbindelser har betydning

Nyheder fra Medicinske Tidsskrifter

Hæmatologisk Tidsskrift